Tổng hợp ngữ pháp tiếng Pháp căn bản A1 - B2 PDF FREE - Tài liệu nội bộ

Tổng hợp ngữ pháp tiếng Pháp căn bản A1 – B2 PDF FREE – Tài liệu nội bộ

Tổng hợp ngữ pháp tiếng Pháp căn bản A1 – B2 PDF FREE – Tài liệu nội bộ là một trong những Tài liệu và Sách học tiếng Pháp đáng đọc và tham khảo. Hiện Tổng hợp ngữ pháp tiếng Pháp căn bản A1 – B2 PDF FREE – Tài liệu nội bộ đang được Tư Vấn Tuyển Sinh chia sẻ miễn phí dưới dạng file PDF.

=> Bạn chỉ cần nhấn vào nút “Tải tài liệu” ở phía bên dưới là đã có thể tải được về máy của mình rồi.

Lưu ý quan trọng

Bên dưới đây mình có spoil 1 phần nội dung trong tài liệu để bạn tham khảo trước về nội dung tài liệu / Sách. Để xem được full nội dung thì bạn hãy nhấn vào nút “Link tải PDF” ở trên để tải bản đầy đủ về nhé

Bild 1: Table of Contents

Table of Contents

1 Introduction: About the DSAT ………………………………………………………………. 7
1.0.1 Format ………………………………………………………………………………………… 8
1.0.2 Test Duration ………………………………………………………………………………… 8
1.0.3 Adaptive Testing ……………………………………………………………………………. 8
1.0.4 Test Experience …………………………………………………………………………….. 9
1.0.5 Question Format …………………………………………………………………………….. 9
1.0.6 Test Security …………………………………………………………………………………. 9
1.0.7 Score Delivery ……………………………………………………………………………….. 9
1.0.8 Conclusion ……………………………………………………………………………………. 9

2 Reading Question Types ……………………………………………………………………………… 10
2.1 Introduction …………………………………………………………………………………….. 10
2.1.1 Domain: Craft and Structure ……………………………………………………….. 10
2.1.2 Domain: Information and Ideas ………………………………………………….. 11
2.1.3 Domain: Standard English Conventions ………………………………………… 11
2.1.4 Domain: Expression of Ideas ………………………………………………………… 11

3 Scoring 1600 …………………………………………………………………………………………… 13
3.1 The Ultimate Guide to Scoring 1600 on the SAT: Strategies and Tips …………….. 13
3.1.1 Building a Solid Foundation ……………………………………………………… 13
3.1.2 Developing a Customized Study Plan ………………………………………… 14
3.1.3 If you scored 1550 …………………………………………………………………… 15
3.2 Mastering Time Management Skills for SAT Success …………………………………… 15
3.3 Tools for Time Management ………………………………………………………………… 15
3.3.1 Using a Computer ………………………………………………………………….. 15
3.3.2 Time Tracking Software ……………………………………………………………. 16
3.4 Strategies for Time Management ……………………………………………………………. 16
3.4.1 The Skip and Return Strategy …………………………………………………… 16
3.4.2 The Section Division Strategy ……………………………………………………. 16
3.5 Practicing Time Management ………………………………………………………………… 16
3.5.1 Mock Tests …………………………………………………………………………….. 16
3.5.2 Gradual Time Reduction …………………………………………………………… 16
3.5.3 Anxiety Management ……………………………………………………………….. 16
3.6 Non-Traditional Methods for Test Preparation …………………………………………… 17
3.6.1 Mind Mapping ………………………………………………………………………… 17
3.6.2 Dual Coding …………………………………………………………………………… 17
3.6.3 Interleaved Practice ……………………………………………………………….. 17
3.6.4 Test-Taking Tips …………………………………………………………………….. 18
3.6.5 Test day preparation ………………………………………………………………. 18
3.7 Building Mental Resilience …………………………………………………………………… 19
3.8 Mindfulness Meditation ……………………………………………………………………….. 19
3.9 Visualization ……………………………………………………………………………………… 19
3.10 Mastering the Art of Educated Guessing in Multiple-Choice Questions ………. 20
3.10.1 The Process of Elimination …………………………………………………… 20
3.10.2 Beware of Absolute Terms …………………………………………………… 21
3.10.3 Choose the Longest or Most Detailed Answer ……………………… 21
3.10.4 Trust Your First Instinct …………………………………………………….. 21
3.10.5 When All Else Fails, Guess …………………………………………………. 22
3.11 Positive Affirmations …………………………………………………………………………. 22
3.12 Harnessing the Power of Positive Affirmations for Test Taking …………………. 22
3.12.1 Understanding Positive Affirmations …………………………………… 22
3.12.2 The Role of Positive Affirmations in Test Preparation …………. 22
3.12.3 Incorporating Positive Affirmations into Test Preparation ….. 22
3.13 Conclusion ………………………………………………………………………………………. 23

II “How to Solve” Tutorials ………………………………………………………… 24

4 How to Solve “Craft and Structure – Word In Context” ………… 25
4.1 Example “Craft and Structure – Word In Context” Question ….. 25
4.2 How to solve “Craft and Structure – Word In Context” ………… 26

5 How to Solve “Craft and Structure – Text Structure and Purpose” …………………………………………………………………………………………… 29
5.1 Example “Craft and Structure – Text Structure and Purpose” Question ………………………………………………………………………………. 29
5.2 How to solve “Craft and Structure – Text Structure and Purpose” ………………………………………………………………………………. 30

6 How to Solve “Craft and Structure – Cross-Text Connections” … 34
6.1 Example “Craft and Structure – Cross-Text Connections” Question ………………………………………………………………………………. 34
6.2 How to solve “Craft and Structure – Cross-Text Connections” ………………………………………………………………………………. 35

7 How to Solve “Information and Ideas – Central Ideas and Details” ………………………………………………………………………………………….. 39
7.1 Example “Information and Ideas – Cross-Text Connections” Question ………………………………………………………………………………. 39
7.2 How to solve “Information and Ideas – Central Ideas and Details” ………………………………………………………………………………. 40

8 How to Solve “Information and Ideas – Command of Evidence” .. 44
8.1 Example “Information and Ideas – Command of Evidence” Question ………………………………………………………………………………. 44
8.2 How to solve “Information and Ideas – Command of Evidence” ………………………………………………………………………………. 45

9 How to Solve “Information and Ideas – Inferences” ………………. 49
9.1 Example “Inferences” Question …………………………………………… 49
9.2 How to solve “Information and Ideas – Inferences” ………………. 50

10 How to Solve “Standard English Conventions – Boundaries” ….. 54
10.1 Example “Standard English Conventions – Boundaries” Question … 54
10.2 How to solve “Standard English Conventions – Boundaries” ……. 55

11 How to Solve “Standard English Conventions – Form Structure, and Sense” ………………………………………………………………………………. 59
11.1 Example “Standard English Conventions – Form, Structure, and Sense” Question ………………………………………………………………………. 59
11.2 How to solve “Standard English Conventions – Form, Structure, and Sense” ………………………………………………………………………. 60

12 How to Solve “Expression of Ideas – Rhetorical Synthesis” ….. 62
12.1 Example “Expression of Ideas – Rhetorical Synthesis” Question …. 63
12.2 How to solve “Expression of Ideas – Rhetorical Synthesis” …….. 64

13 How to Solve “Expression of Ideas – Transitions” …………………. 68
13.1 Example “Expression of Ideas – Transitions” Question ………….. 68
13.2 How to solve “Expression of Ideas – Transition” …………………. 69
13.2.1 Additional Transition Word List ………………………………….. 72


Bild 2: LES DETERMINANTS

LES DETERMINANTS

SINGULIERPLURIEL
MASCULINFEMININMASCULINFEMININ
1. Les articles définislel*lales
à + le = auà + les = aux
de + le = dude + les = des
Attention aux formes contractées !
2. Les articles indéfinisununedes
3. Les articles partitifsdude lade l’ *des
(non comptables, donc pas de pluriel)
4. Les adjectifs démonstratifscecet*cetteces
*devant h- ou une voyelle
5. L’article “de”:
S’utilise indépendamment du genre (masc/fém) et du nombre (sing./plur.):
a) A la forme negative, les articles UN, UNE, DES, DU, DE LA ET DE L’ se transforme en DE (D*).
Exemple: Il ne porte pas de lunettes.
Il n’y a pas de piscine dans le camping.
b) Après une expression de quantité, L’article de (D*) est obligatoire.
Exemple: Il y a beaucoup de touristes.
Nous voudrais un litre de vin.
c) Dans les constructions negatif + nom (certains adjectifs se placent DEVANT le nom), au PLURIEL DES, se transforme en DE (D*).
Exemple: un grand hôtel > de grands hôtels (mais des hôtels modernes)
une belle discothèque > de belles discothèques (mais des discothèques modernes)
6. Les adjectifs possessifs
SINGULIERPLURIEL
MASCULINFEMININMASCULINFEMININ
jemonma*mes
tutonta*tes
il/ellesonsa*ses
nousnotrenos
vousvotrevos
ils/ellesleurleurs
*ma, ta, sa – (devant un h muet ou une voyelle)

Bild 3: LA MORPHOLOGIE DU NOM ET DE L’ADJECTIF

LA MORPHOLOGIE DU NOM ET DE L’ADJECTIF

7. La formation du pluriel:

SINGULIERPLURIEL
Mot singulier+ s
Mot singulier terminé en -s, -x, -zinvariable
Mot singulier terminé en -al (1)> aux
Mot singulier terminé en -ail+ aux
Mot singulier terminé en -eu, -eau+ x
Mot singulier terminé en -au+ x

Exceptions (1): des bals, des carnavals et des festivals

8. La formation du féminin:

MASCULINFEMININ
Mot masculin+ e
Mot masculin terminé en -eInvariable
-eux-euse
-if-ive
-on-onne
-er-ère
-eau-elle
-ien-ienne
-et-ète
-el-elle
-eur-euse
-teur-trice(-teuse)

9. La place de l’adjectif:

  • Il est généralement placé derrière le nom.
    Exemple : un produit touristique, des prix intéressants, un voyage inoubliable, etc.
  • Sauf quelques adjectifs très courants se placent devant comme grand = petit, bon = mauvais, vieux ≠ jeune, ancien ≠ nouveau et beau et les ordinaux premier, deuxième, etc.
    Exemple : un petit hôtel, au premier étage, une belle excursion, une vieille église, etc.
  • Attention : les adjectifs beau, vieux et nouveau placés devant un nom masculin commençant par une voyelle ou h muet se transforment en bel, vieil et nouvel.
    Exemple : un bel hôtel, un vieil ordinateur, un nouvel employé, etc.
  • Observation : Dans les écrits publicitaires, les adjectifs sont parfois placed avant le nom pour le valoriser.
    Exemple : Découvrez cette merveilleuse ville ! Offrez-vous cette inoubliable

Vì rất nhiều người tải file PDF mỗi ngày, nên tụi mình để password cho những ai thật sự cần tải.

Mọi người làm theo hướng dẫn này để lấy password nhé!

Hướng dẫn: Lên Google tìm từ khóa visa 403 để vào website như trong hướng dẫn dưới đây dể lấy mã tải sách.

Bước 1: Tìm từ khóa trên Google, tìm website có Logo & Tên như hình dưới đây

hình 1

Bước 2: Bạn tìm đoạn ID bài viết nằm gần cuối bài và nhấn “Lấy ID bài viết”

bước 2

Bước 3: Chờ chút rồi copy mã và trở lại website này để nhập mã, lấy link tải tài liệu

bước 3