Tài liệu Video Marketing Guide cung cấp kiến thức toàn diện về tiếp thị bằng video, từ khái niệm cơ bản đến chiến lược nâng cao. Nội dung bao gồm: cách bắt đầu với video, xây dựng chiến lược video marketing, các loại video phổ biến, thời điểm và nền tảng chia sẻ phù hợp, cũng như tối ưu Video SEO để tăng khả năng hiển thị. Ngoài ra, tài liệu còn hướng dẫn cách đo lường hiệu quả, ứng dụng video trong demand generation và chia sẻ các case study thành công từ doanh nghiệp thực tế. Đây là nguồn tài liệu thiết yếu cho marketer, doanh nghiệp và người sáng tạo nội dung muốn tận dụng video để phát triển thương hiệu và gia tăng doanh thu. Hãy tải ngay bản PDF để khám phá toàn bộ hướng dẫn chi tiết.
Planning: Choosing the right background
Determining the background (a.k.a. backdrop) for the scripted on-camera lines of your video will have a huge impact on how your story is told. Plus, strategically choosing where you shoot your video and what’s in the background can actually save you a ton of time in post-shoot editing.
🔍 Read more on choosing the right background
Camera: The best gear for solo video
If you’re a video producer or marketer, you know how hard it can be to make a video by yourself. You might be asking yourself, “How do I set up my camera? How do I make sure the shot’s in focus? How do I not sound flat on camera?” These are all tricky questions that can stop you from creating your next piece of content. You have the idea, but you just need to know how to do it yourself in the best way possible.
🔍 Read more on shooting video by yourself
Audio: Sound great with the right gear
Bad audio can ruin even the best video footage. So, to create the best experience for your discerning audience, you’ll want to make sure you have the right microphone for the job. Like an article littered with typos, loud background noise and fuzzy voices suggest inexperience and distract from your message.
🔍 Read more on choosing the right mic



